استراتژی معاملاتی چیست, بلاگ

7 گام برای ساختن یک استراتژی معاملاتی

[vc_row][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]برای اینکه یک معامله گر موفق باشید، باید یک استراتژی معاملاتی موفق داشته باشید. اما برای معامله گران مبتدی، دانستن اینکه هنگام ایجاد یک معامله از کجا شروع کنند، می تواند سخت باشد. خوشبختانه برای شما، ما یک راهنمای هفت مرحله ای برای استفاده در هنگام ساختن یک استراتژی معاملاتی گردآوری کرده ایم. ادامه مطلب هفت گام برای ساختن یک استراتژی معاملاتی بخوانید تا بدانید آنها چه هستند!

 

استراتژی معاملاتی چیست؟

به بیان ساده، استراتژی معاملاتی مجموعه ای از قوانین از پیش تعریف شده است که برای تعیین زمان و نحوه ورود و خروج یک معامله گر به بازار مالی ترکیب می شوند.

یک استراتژی معاملاتی برای هر معامله گر، ضروری است. معامله گرانی که به میل خود وارد بازارهای مالی می شوند و از آن خارج می شوند، بدون اینکه فهرستی از شرایط و قوانین برای انجام این کار ایجاد کنند، بسیار بعید است که هرگز موفق شوند.

استراتژی های معاملاتی تا حد زیادی به معامله گر فردی، مشخصات معاملاتی، سبک، تمایل به ریسک و سرمایه موجود بستگی دارد. هیچ استراتژی معاملاتی از نوع ” جام مقدس” وجود ندارد که برای هر معامله گر مناسب و موفق باشد.

چشم انداز ایجاد یک استراتژی معاملاتی ممکن است دلهره آور به نظر برسد. خبر خوب این است که ایجاد یک استراتژی معاملاتی واقعاً ساده است. خبر بد این است که ایجاد یک سودآور بسیار دشوارتر است.

به منظور کمک به شما، ما هفت گام برای ساختن یک استراتژی معاملاتی را گردآوری کرده‌ایم که به شما در مسیر ساخت موفقیت‌آمیز استراتژی معاملاتی کمک می‌کند.

 

برای دانلود استراتژی های معاملاتی اینجا کلیک کنید.

ساختن-استراتژی-معاملاتی

ساختن-استراتژی-معاملاتی

 

1) بازار خود را انتخاب کنید

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید کدام بازار مالی را معامله خواهید کرد. آیا فارکس خواهد بود؟ کالاها؟ شاید بازار سهام؟

اگرچه ممکن است این اولین قدم واضح به نظر برسد، اما به هر حال یک قدم مهم است. استراتژی های معاملاتی به بازاری که در آن معامله می شود بستگی دارد. آنچه ممکن است در بازار کالا موثر باشد، لزوماً در بازار سهام کارساز نخواهد بود.

هنگامی که بازار مورد نظر خود را انتخاب کردید، اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، اطمینان حاصل کنید که خود را به طور کامل در آن بازار خاص آموزش داده اید.

 

2) سبک خود را انتخاب کنید

در مرحله بعد باید سبک معاملاتی خود را انتخاب کنید. این تا حد زیادی با بازه زمانی شما تعیین می شود که می خواهید در آن معامله کنید.

آیا از نشستن در مقابل ترمینال معاملاتی خود در تمام طول روز، ورود و خروج از معاملات متعدد در طول جلسه خوشحال هستید؟ اگر چنین است، معاملات بلند مدت می تواند مناسب باشد.

شاید شما فقط قصد دارید به صورت پاره وقت با سایر تعهدات معامله کنید، در این صورت معاملات نوسانی ممکن است برای شما مناسب تر باشد.

مقدار زمانی که قصد دارید برای معاملات اختصاص دهید، عامل بسیار مهمی در ایجاد یک استراتژی معاملاتی است. اسکالپرها هر روز در حجم زیادی معامله می کنند و دائماً وارد بازار می شوند و از آن خارج می شوند و فقط به دنبال چند واحد سود در هر معامله هستند. از سوی دیگر، معامله گران نوسان، معاملات را برای روزها، هفته ها یا حتی ماه ها باز می گذارند.

این چیزی است که بسیار به هر معامله گر بستگی دارد. هیچ “بهترین” سبک معاملاتی وجود ندارد که برای همه اعمال شود.

 

3) فاندمنتال یا تکنیکال؟

استراتژی معاملاتی شما از کدام نوع تحلیل استفاده می کند؟ تکنیکال یا فاندامنتال؟ یا شاید ترکیبی از این دو؟

تحلیل بنیادی، عملی است برای تجزیه و تحلیل ارزش ذاتی یک دارایی بر اساس عوامل خرد و کلان اقتصادی. به عنوان مثال، تحلیل بنیادی یک جفت ارز فارکس ممکن است شامل ارزیابی سلامت اقتصاد دو کشور و بررسی سیاست پولی بانک مرکزی آنها برای نشان دادن این باشد که آن ارزها به کدام سمت حرکت خواهند کرد.

طرفداران تحلیل تکنیکال این نظریه را قبول دارند که هر بیت ممکن از اطلاعات موجود قبلاً در قیمت یک دارایی منعکس شده است. آنها معتقدند که قیمت‌های تاریخی می‌توانند نشانه‌ای از نحوه رفتار قیمت در آینده باشد.

موفق ترین استراتژی های معاملاتی معمولاً از ترکیبی از این دو استفاده می کنند. رویدادها یا اطلاعیه های اقتصادی خاصی وجود دارد که حتی معامله گران فنی به دلیل تأثیری که بر بازار خواهد داشت از معامله در اطراف خودداری می کنند، در حالی که دیگران ممکن است در این زمان ها به بازارها سرازیر شوند. یک راه خوب برای پیگیری اطلاعیه های اقتصادی برنامه ریزی شده استفاده از تقویم اقتصادی است.

 

برای دریافت راهنمای فیلترنویسی بورس tsetmc لطفا کلیک کنید.

 

4) برای ورود به بازار برنامه ریزی کنید

اکنون به خود معامله واقعی می رسیم. گام بعدی برای ایجاد یک استراتژی معاملاتی این است که برنامه ریزی کنید محرک شما برای ورود به بازار چه خواهد بود.

برای معامله گران بنیادی، این می تواند چیزی شبیه تغییر در سیاست پولی یک کشور خاص باشد. شاید وقتی یک بانک مرکزی نرخ پایه خود را کاهش می دهد، معامله گر بنیادی در برابر آن ارز خاص موضع کوتاهی بگیرد یا برعکس.

ورود یک معامله گر فنی به بازار توسط شاخص ها یا الگوهای فنی در نمودار شمعی آغاز می شود. به عنوان مثال، یک استراتژی معاملاتی ساده ممکن است شامل دو میانگین متحرک ساده (SMA) باشد.

 

5) برای خروج خود برنامه ریزی کنید

برخی از معامله گران باور نمی کنند که دانستن زمان خروج از بازار، اگر نگوییم بیشتر، به اندازه دانستن زمان ورود مهم است.

خیلی زود خارج شوید، ممکن است هدف سود خود را متوجه نشوید. خیلی دیر خارج شوید، ممکن است در نهایت بیش از آنچه باید ضرر کنید ضرر کنید. کسب سود و توقف ضرر ابزارهای بسیار مهمی هستند که هر معامله گر باید از آنها برای مدیریت ریسک خود در هنگام معامله استفاده کند.

اما علاوه بر این ابزارها، استراتژی معاملاتی شما باید شامل شرایط خروج از بازار نیز باشد. ممکن است سطح معینی از سود یا مقدار معینی زیان باشد. یا همانطور که اندیکاتورهای فنی باعث می شود معامله گران وارد بازار شوند، ممکن است سیگنال دیگری وجود داشته باشد که باعث خروج آنها شود.

 

6) بک تست

هنگامی که ساخت یک استراتژی معاملاتی را به پایان رساندید، مهم است که آن را آزمایش کنید. بک تست شامل نگاه کردن به قیمت های تاریخی ابزار مالی که در حال معامله هستید، شناسایی تمام مواردی است که از شما خواسته می شود وارد بازار شوید و ببینید که معامله شما چگونه بوده است.

بک تست روشی مفید برای دریافت ایده ای است که استراتژی معاملاتی شما در بازارهای زنده چقدر موثر خواهد بود. اگرچه توجه به این نکته مهم است که عملکرد گذشته شاخص قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست.

بک تست می تواند به صورت دستی توسط معامله گر انجام شود که از طریق نمودارهای قیمت به عقب برگردد، سیگنال معاملاتی را شناسایی کرده و نتیجه را ثبت کند.

 

برای آشنایی بیشتر با فیلترنویسی بورس لطفا کلیک کنید.

 

7) به بهبود ادامه دهید

شما هرگز نباید استراتژی معاملاتی خود را به عنوان چیزی که در سنگ بنا شده است در نظر بگیرید. این باید قابل انطباق باشد و در صورت امکان باید به بهبود استراتژی خود ادامه دهید. پس از ایجاد موفقیت آمیز یک استراتژی معاملاتی و اجرای آن در بازارها، اجتناب ناپذیر است که راه هایی را برای بهبود آن شناسایی کنید.

 

حرف آخر

هفت گام برای ساختن یک استراتژی به شما در مسیر ایجاد یک استراتژی معاملاتی کمک کند. به یاد داشته باشید که هر استراتژی موفق نخواهد بود. استراتژی های معاملاتی کار سختی را می طلبد و نیاز به بهبود مستمر دارد.

چه یک معامله گر حرفه ای یا مبتدی باشید، همیشه باید قبل از رفتن به بازارهای زنده، یک استراتژی جدید را در یک حساب آزمایشی تمرین کنید.[/vc_column_text][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”شاید سوال شما هم باشه” font_container=”tag:h2|text_align:center|color:%238224e3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_toggle title=”چرا بورسیکار؟”]همونطور که میدونید آموزش و پیدا کردن سهم مستعد، اولین قدم برای رشد در بازارهای مالیه. تیم متخصص و حرفه ای بورسیکار از سال 1397 در فیلترنویسی بورس فعالیت داشته و سعی کرده با تولید آموزش رایگان و سپس به کمک تکنیک فیلترنویسی در این راه به شما کمک کنه.[/vc_toggle][vc_toggle title=”هزینه آموزش ها چقدره؟”]تمام آموزش های تهیه شده توسط بورسیکار، به صورت کاملا رایگان و آنلاین در اختیار شماست.  این آموزش ها از طریق سایت بورسیکار یا صفحه آپارات قابل دسترسیه.[/vc_toggle][vc_toggle title=”چطور از فیلترهای شما مطمئن بشم؟”]برای اطمینان از خروجی فیلترها میتونید ویدئوها و آموزش های مربوط رو ببینید تا قلبتون از دقت فوق العاده فیلترها آروم بگیره.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row]